Reparatieverzoek

Heeft u een gebrek of storing aan uw woning of woongebouw? Dan kunt u een reparatieverzoek doen. Een aantal onderdelen (bijvoorbeeld de centrale verwarming) aan de woning laten wij uitvoeren door gespecialiseerde bedrijven. Op uw meterkastkaart vindt u wie u rechtstreeks kunt bellen.

Direct een reparatieverzoek doorgeven? Klik dan HIER. U kunt ons ook bellen.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Ik heb een probleem met de ontvangst van de televisie. Wat kan ik doen?

Meestal is de verbinding de oorzaak. Neem contact op met uw provider (bijvoorbeeld Ziggo, Tele2) om het probleem te bespreken.

Weet u zeker dat de kabel in de woning de oorzaak is? En is uw woning gebouwd voor 2013? Dan kunt u ons mailen of bellen. In woningen die na 2013 opgeleverd zijn is de kabel niet door ons aangelegd. U bent dan zelf verantwoordelijk voor de oplossing.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ‚Äč

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

  • Via onze website kan dit 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Direct melden? Klik HIER.
  • Bellen tussen 08.30 en 17.00 uur op 038 851 02 00.
  • Mailen via info@deltawonen.nl.

Spoed? Bel dan. Na 17.00 uur wordt u doorgeschakeld naar onze storingsdienst die met u overlegt wat er gaat gebeuren.

Komen jullie langs als een lantaarnpaal niet werkt?

Wilt u kijken of de lantaarnpaal een gele sticker met een nummer heeft. Is dit het geval, dan kunt u de storing doorgeven aan de gemeente. Geen gele sticker met nummer? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen.

Direct een reparatieverzoek doen? Klik HIER.

U kunt ons ook bellen op 038 851 02 00.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan 038 851 02 00.

U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren of vragen we u dit te doen.

Direct een reparatieverzoek doen? Klik HIER.

U kunt ons ook bellen op 038 851 02 00.

Ik heb een reparatieverzoek voor mijn gehuurde nieuwbouwwoning. Bij wie kan ik terecht?

De eerste 3 maanden na oplevering kunt u rechtstreeks contact opnemen met de aannemer. Het telefoonnummer of e-mailadres vindt u op het projectenoverzicht. Na deze 3 maanden kunt u alle reparatieverzoeken bij ons melden.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar.

De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u met ons bellen. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Ik huur een tijdelijke woning van Carex/Ad Hoc Beheer. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

U kunt bij Carex/Ad Hoc terecht met uw vraag of reparatieverzoek:

  • Carex is bereikbaar telefoonnummer 038 302 00 60 en via de website Carex.
  • Ad Hoc is bereikbaar via telefoonnummer 038 789 00 00 en via de website Ad Hoc beheer.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. 

U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt.

Voor meer advies kunt u ons bellen op 038 851 02 00.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

U kunt ons bellen, wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten.

Stuurt u binnen 2 weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening.

Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

 

Ik heb een probleem met de buitenkraan. Wat kan ik doen?

U neemt de buitenkraan over van de vorige bewoner. Als u een probleem heeft met de buitenkraan moet u zelf voor een oplossing zorgen. Wij komen hiervoor niet langs.

Meer vragen (8)

Vertalen / Translate