Gas-water-elektra

Gas, water en elektra in uw woning regelt u zelf met de energieleveranciers. Soms zitten er energiekosten in de huur, bijvoorbeeld voor het gebruik van gemeenschappelijke ruimtes. Als dat zo is dan staat dit altijd op uw huurvereenkomst. 

Veel gevraagd over Gas-water-elektra

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.

Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.

Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. Dien hiervoor een reparatieverzoek in.

Bekijk de handige Instructiefilm stekkerproef bij stroomstoring

Direct een reparatieverzoek doen,  klik HIER. U kunt ons ook bellen.

Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

 

Ik heb een probleem met de gas-, water-, elektrameter. Wat kan ik doen?

U kunt bellen met uw netwerkbeheerder (bijvooorbeeld Nuon, Essent, Vitens). Zit het probleem na de meter? Dan kunt u bij ons een reparatieverzoek doen.

Ik wil een extra stopcontact in de meterkast. Plaatsen jullie die?

Nee, die wordt niet door ons geplaatst. Dat kunt u zelf doen.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Kijkt u eerst of het om 1 kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om 1 kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. Bent u lid van het Servicefonds kleine herstellingen? Dan kunt u een reparatieverzoek doen.

Direct melden? Klik HIER. U kunt ons ook bellen op 038 851 02 00.

Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 1 bar. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via 038 851 02 00. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of de buren. Buiten kantoortijden schakelen wij u automatisch door naar onze achtervang. 

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Vitens via 0800 03 59.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.

Woont u in een appartementencomplex? Geef dan online een reparatieverzoek aan ons door, klik HIER. Of bel ons via 038 851 02 00.

Er is lekkage aan de hoofdkraan van het water. Wat kan ik doen?

Het onderhoud van de hoofdkraan wordt gedaan door Vitens. Neem contact op met Vitens via 0800 03 59.

Meer vragen (2)

Vertalen / Translate