Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik wil niet dat jullie mijn gegevens doorgeven aan de gemeente. Hoe regel ik dat?

U kunt dit via de telefoon, e-mail of brief aan ons doorgeven.

De gemeente wil bij financiële problemen zo snel mogelijk hulp bieden aan alle inwoners. Daarom is de gemeente een samenwerking aangegaan met alle woningcoproraties.

Vanuit onze zorgplicht geven wij  bij een huuracherstand  uw naam, adres en hoogte van de achterstand door. Meer informatie leest u hier.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Het gemakkelijkste is om de huur te betalen via automatische incasso.

U kunt het huurbedrag ook zelf overmaken. Via internetbankieren kunt u bijvoorbeeld een maandelijkse opdracht instellen.

Natuurlijk kunt u de huur ook steeds handmatig overmaken. Ons bankrekeningnummer is NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld uw postcode en huisnummer.

Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Betaalt u de huur met een automatische incasso? Vul het machtigingsformulier (SEPA) in en stuur het op. Het formulier mailen mag ook. 

In andere gevallen geeft u uw nieuwe rekeningnummer door via e-mail of post. Vermeld:

  • naam, adres en woonplaats
  • BSN
  • oud en nieuw IBAN-rekeningnummer

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL33 RABO 0171 6146 74.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling.

U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld uw postcode en huisnummer.

En u kunt het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe acceptgiro te sturen.

U kunt de huur via de bank overmaken op rekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het factuurnummer of de postcode en huisnummer.

U kunt ook langskomen in de woonwinkel om te pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Heeft u een huurovereenkomst die na 1 januari 2016 is ingegaan? Dan kunt u niet per acceptgiro betalen.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

Nadat u de 1e verhuurnota van ons ontvangen heeft. Het bedrag moet op onze rekening staan voor u de huurovereenkomst ondertekent.

U kunt het bedrag ook pinnen in de woning als u de sleutels van ons krijgt.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt ons voor deze informatie bellen of mailen. Wij sturen u de specificatie dan toe.

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer.

Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden waarvoor u huur betaalt?

Hebben jullie mijn huur ontvangen?

U kunt met ons bellen. Dan kijken wij het voor u na.

Meer vragen (11)

Vertalen / Translate