Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik wil niet dat jullie mijn gegevens doorgeven aan de gemeente. Hoe regel ik dat?

U kunt dit via de telefoon, e-mail of brief aan ons doorgeven.

De gemeente wil bij financiële problemen zo snel mogelijk hulp bieden aan alle inwoners. Daarom is de gemeente een samenwerking aangegaan met alle woningcoproraties.

Vanuit onze zorgplicht geven wij  bij een huuracherstand  uw naam, adres en hoogte van de achterstand door. Meer informatie leest u hier.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

De huur moet voor de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

  • Automatische incasso. Wilt u automatisch betalen?  Vul het machtigingsformulier (SEPA) in.

  • Zelf overmaken. Vermeld uw klantnummer bij uw betaling. Dit nummer staat op de factuur die u iedere maand krijgt. Als wij een e-mailadres van u hebben, krijgt u de factuur per mail. Met de IDEAL- link kunt u de huur direct betalen. Hebben wij uw e-mailadres niet? Dan ontvangt u de factuur per post.

  • Via ‘Mijn deltaWonen’ kunt u ook met IDEAL betalen

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Betaalt u de huur met een automatische incasso? Vul het machtigingsformulier (SEPA) in en stuur het op. Het formulier mailen mag ook. 

In andere gevallen geeft u uw nieuwe rekeningnummer door via e-mail of post. Vermeld:

  • Naam, adres en woonplaats
  • Geboortedatum
  • Oud en nieuw IBAN-rekeningnummer

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur op een andere datum betalen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Bel dan met ons. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het overmaken van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het factuurnummer.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Heeft u te weinig saldo op uw rekening? Dan wordt de huur niet van uw rekening afgeschreven. Wij kunnen geen nieuwe poging doen om het van uw rekening af te schrijven. 

U kunt de huur:

  • Betalen via ‘Mijn deltaWonen’ met IDEAL
  • Zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het klantnummer.
  • Pinnen bij ons op kantoor. U kunt niet contant betalen.

Ik heb geen factuur ontvangen voor de maandelijkse huurbetaling. Wat kan ik doen?

Bel of mail met ons. Dan kijken wij na waarom u geen factuur gekregen heeft. Wij kunnen u ook een kopie sturen.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Vanaf 1 juli 2018 sturen wij geen acceptgiro's meer. Hiervoor in de plaats ontvangt u maandelijks een factuur.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk.

U kunt de huur:

  • betalen via een automatische incasso.
  • via 'Mijn deltaWonen' betalen met iDEAL.
  • zelf overmaken op ons bankrekeningnummer NL33 RABO 0171 6146 74. Vermeld het klantnummer.
  • pinnen bij ons op kantoor. U kunt niet contant betalen.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

U kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Wanneer betaal ik mijn 1e huur?

U pint het bedrag in de woning als u de sleutels van ons krijgt.

Hoe vraag ik een huursamenstelling aan?

U kunt ons voor deze informatie bellen of mailen. Wij sturen u uw huurspecificatie / huursamenstelling dan toe.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking uw klantnummer en de maanden vermelden waarvoor u de huur betaalt?

Hebben jullie mijn huur ontvangen?

U kunt met ons bellen. Dan kijken wij het voor u na.

Ik krijg iedere maand een factuur. Maar die wil ik niet meer ontvangen. Hoe regel ik dat?

U kunt ons bellen, mailen of een brief sturen. Dan krijgt u geen facturen meer. 

Vermeld bij iedere betaling uw Klantnummer. Dat  nummer staat op de factuur. Als u dat nummer vermeld kunnen wij de betaling goed verwerken.

U kunt ook automatisch gaan betalen. Dat is voor u én ons een stuk makkelijker.  Gebruik hiervoor het machtigingsformulier (SEPA).

Meer vragen (12)

Vertalen / Translate